Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Catatan Hari Ini

Malam tadi lepas balik kerja, aku terus kemas rumah. Bersihkan pinggan mangkuk atas meja, dalam sink, sapu sampah atas karpet, basuh baju, mop dapur, dll. Siap semuanya pukul 11 malam. Iman pulak terjaga nak susu. Lepas bagi susu seperti biasa dia nak didukung sampai tidur lena.

Selagi tak lena, selagi itulah dia akan terjaga kalau diletakkan dalam baby's cot. So aku kena dukung sampai lena. Tapi tak lena-lena jugak anak aku nie. Dah 1 jam suku aku dukung, dia masih sedar. So ikhtiar terakhir ialah masukkan dia ke dalam car seat. Tak sampai 5 minit dia dah lena. So aku letakkan car seat tu atas katil Arif. Arif pulak dah tidur kat tempat tidur aku. Emm...

Pagi aku sidai baju atas heater dan aku kejutkan Niza untuk solat Subuh, begitu juga dengan Ulfah. Lepas solat Ulfah mengaji, makan, mandi dan aku hantar pergi sekolah. Niza tak ke U sebab demam. Tengahari aku pergi rumah Khairul bagi duit untuk buat lesen Hong Kong. On d way balik aku beli pisang, telur dan cili.

Lepas tu amik Ulfah kat sekolah. Hujan renyai-renyai sepanjang hari nie. Nasib baik tak terlalu sejuk. Suhu 13 darjah celsius kat luar nie. Ok suhu nie. Tak sejuk sangat. Malam seperti biasa solat berjemaah, ajar Ulfah mengaji dan buat kerja sekolah dan makan.

No comments:

Post a Comment