Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Akhirnya Ke Glasgow Jua

Agak penat hari ini. Aku kena selesaikan banyak perkara. Pasal kereta yang nak dijual pada siapa. Pasal dokumen-dokumen yang perlu disiapkan untuk apply visa. Nak pegi snap gambar lagi. Nak minta borang clearance income tax. Nak call syarikat insuran kereta....etc. Ini baru sikit jer yang disenaraikan. Ada bertimbun lagi. Nak kena isi borang VAF1 lagi, borang online ATAS lagi, nak translate certificate kahwin dan certificate surat beranak. Aduh. Memang power dugaan ini.

Aku dapat TO DO LIST dari kawan di UK sana. Dalam list tu bapak punya banyak benda yang kena sediakan. Dari borang permohonan hingga ke lesung batu, semuanya kena ambil kira. Kepala aku mabuk sekejap. Lepas dah ok, aku listkan mana perkara yang patut dibuat dahulu. Visa, pasport, duit, borang permohonan, offer letter dan banyak dokumen penting lagi berada di muka hadapan list. Lesung batu, aji no moto, asam jawa, kuali dan sebagainya berada di list yang terakhir.

No comments:

Post a Comment