Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Bertemu Maghrib

Hari ini aku pergi kerja seperti biasa. Hari ini pendaftaran pelajar lama Diploma Multimedia. Aku tak jaga kaunter hari ini sebab aku dah jaga kaunter Khamis minggu lepas untuk sesi pelajar baru. Aku dah tukar waktu dengan Khairul Firdauz sebab petang nanti aku nak ke Tadika Seri Awan Suria tempat anak aku belajar. Ada conversation session dgn Teacher Margaret (aku dan wife panggil Teacher Maghrib). Hari ni wife aku tak kerja sebab tak tau la sebab apa tapi memang tak pergi kerja. So anak-anak pun ponteng sekolah.

Aku balik rumah waktu tengahari. Lepas dah makan dan solat, kami pun nak berangkat nak ke sekolah anak aku. Sekali Ulfah pulak buat hal. Dia taknak pakai baju baru yang dibeli oleh umi dia. Menangis meraung taknak pakai baju dan kain tu. Aku sarungkan jugak walaupun dia menjerit "Uffah taknak pakai baju nieeee!!!!!!!!...Taknakkkkk!!!!!Nak pakai baju lainnnnn!!!Aku sarungkan jugak sebab aku. Lepas sarung dia bukak balik. Aku punyalah tension.

Aku lemparkan baju dengan kain dia atas sofa. Aku cakap "Kalau macam tu mari kita pergi jumpa teacher maghrib. Uffah tak payah la pakai baju". Isteri aku dengan Arif dah tunggu dekat luar rumah. Aku tutup segala pintu dan biar dia berbogel macam tu. Aku terus start kereta. Umi dia dah marah-marah dia. Takut dia ditinggalkan, dia terus capai baju tadi dan dengan meraung dia cakap "Uffah nak pakai baju nieeee!!!!..Uffah nak pakai baju nieee!!!....Aku nak tergelak pun ada. Lepas tu dia meraung "Uffah nak matiiiiii!!!!!...Uffah nak matiiii!!!!!....Aku nak tergelak pun ada....hehehe...Budak lima tahun pun boleh cakap macam tu.

Kami pun ke sekolah tadika Ulfah untuk jumpa teacher maghrib. Teacher maghrib cakap Ulfah is a good pupil. She can catch up fast and always pay attention in class. She is very good figure. Aku cakap betul ke tidak maghrib nie. Jangan-jangan nak sedapkan hati parents je. Bila aku tengok report kad Ulfah, dia dapat nombor tiga dalam kelas. Hmmm...not bad. Tapi sebelum ni dia dapat nombor dua. Tapi tak mengapalah. Insyallah...maybe next time she will become first in class.

No comments:

Post a Comment