Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Bulan Paling Banyak Ujian

Nasib agak malang bulan ini, bulan Jun 08. Apa lagi kalau bukan masalah kewangan. Memang betul-betul teruja dan teruji. Setelah ditolak perbelanjaan (walaupun ada lagi yang belum ditolak), baki tinggal RM163 padahal baru 2 Jun. Aduh pening...memang pening. Memang sakit. Tak pernah rasa macam ni punya sempit.

Dengan kenaikan harga minyak petrol, buku sekolah anak, tayar motor dah botak dan terpaksa tukar dan banyak lagi perkara lain yang kena bayar (saja aku tak nak sebutkan di sini sebab terlalu banyak). Tengah bulan nak pergi KL. Wife cakap nak balik kampung jugak pertengahan bulan Jun ni. Lepas tu dia cakap nak pergi Kelantan. Aduh, bisa masuk wad bersalin aku ni. Semuanya berkumpul menjadi satu ujian yang hebat kepada aku.

Aku mengharapkan agar aku dimurahkan rezeki oleh Allah bagi menampung keperluan hidup yang semakin terdesak ini. KepadaNya aku berserah dan berusaha sedaya mungkin bagi mengatasi kemelut ini.

No comments:

Post a Comment