Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Kek Kali ke-2

Ulfah terperanjat sebab kami belikan dia kek kedua untuk sambutan harijadi yang ke-5. Pada mulanya kami beli kek pertama dan celebrate di rumah saja. Tapi idea telah datang untuk celebrate harijadi dia buat kali kedua di rumah mak. Kami beli ayamas 3 ekor dan kek (entah apa nama kek tu, lupa pulak) dan raikan Ulfah di rumah mak. Pada mulanya dia tidak tahu kek tu adalah kek harijadi dia. Wife aku minta sales lady tu tulis nama Ulfah besar-besar.

Bila kami sampai rumah mak dan ingin meraikan harijadi dia, dia punyalah gembira sebab dia cakap itu harijadi untuk semua orang kat rumah tu. Tapi bila buka kek dia terperanjat tengok nama dia ditulis besar. Dia shock. Mula nak menangis. Tak tahulah pasal apa. Mungkin terkejut sebab sebelum ni dah beli kek harijadi untuk dia. Dia tak sangka kek kedua ni adalah kek harijadi dia juga. Maybe dalam hati dia kek harijadi setahun sekali sahaja. Bukan 2 kali. Kami pujuk dia cakap kek ni adalah untuk harijadi dia dan untuk harijadi semua orang. Lepas tu baru dia ceria semula.

Untuk pengetahuan semua kami telah membeli mesin basuh baru yang kurang 1 sen RM1800. Bukan nak riak tapi memang nak tulis sebab inilah pengalaman hidup kami. Mesin basuh 13kg ini membolehkan aku membasuh toto. Mungkin salah aku sebab sebelum ini aku sumbat toto dalam mesin basuh 9kg. Mana tak jahanam mesin basuh tu. Selagi boleh, sumbat sampai muat. Tab mesin tu pecah. Motor elok lagi. Aduh....mistake...mistake.

Untuk pengetahuan semua kami telah membeli mesin basuh baru yang kurang 1 sen RM1800. Bukan nak riak tapi memang nak tulis sebab inilah pengalaman hidup kami. Mesin basuh 13kg ini membolehkan aku membasuh toto. Mungkin salah aku sebab sebelum ini aku sumbat toto dalam mesin basuh 9kg. Mana tak jahanam mesin basuh tu. Selagi boleh, sumbat sampai muat. Tab mesin tu pecah. Motor elok lagi. Aduh....mistake...mistake.

No comments:

Post a Comment