Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Lesen UK

Akhirnya setelah menunggu sekian lama aku dapat jugak lesen Hong Kong yang berharga 360 pound. Tanpa berlengah lagi aku pergi Post Office Crosshill, ambil borang driving application terus hantar DVLA Swansea. Kena lagi 60 pound. Banyaknyer duit aku. Hari Jumaat aku hantar, hari Sabtu minggu berikutnya baru sampai. Passport aku sampai hari Rabu minggu berikutnya. Alhamdulillah semua dah settle.

Sebelum tu, enjin Vauxhall Zafira aku tu pulak taknak hidup. Puas aku try start tak boleh jugak. Aku pun mintak Cai bawa Honda Shuttle dia untuk "jump" bateri kereta dia kat kereta aku. At last, boleh gak hidup. Pastu aku bawa gi workshop untuk ganti bateri kereta tu. Terbang lagi 60 pound. Harga bateri 47 pound + VAT + labour charge = 60 pound.

Destinasi pertama aku pergi selepas tukar bateri ialah ke Glasgow University pada keesokkan harinya hantar wife aku masuk ofis. Tak pernah pergi U guna kereta tu sebab sebelum nie guna kereta wira aeroback jer. Kereta tu dah tersadai depan rumah orang. Roadtax still hidup tapi MOT dah mati. Insuran Tesco kereta tu aku dah pindahkan kepada Zafira aku nie.

No comments:

Post a Comment