Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Perjalanan Ke KLIA

Flashback
Hari yang ditunggu sudah tiba. Aku dan family ke KLIA menggunakan NAZA abg aku. So muatlah segala barang-barang dan beg yang hendak dibawa ke UK. Bertolak dari rumah lepas Isyak ke rumah mak di Bachang. Salam semua orang. Mak menangis. Rasa sebak di hati ini tapi tetap tabah. Aku mula pandu ke KLIA. Kak Ija dan family ikut sekali kerana nak bawa balik mpv tu. Family isteri dah ada kat KLIA. Dia orang datang lagi awal. Mereka selalu call nak pastikan kami dah bertolak dari Melaka. Aku pandu kereta agak laju. Walaupun agak kekok sebab gear auto tapi hentam ajelah labu. Janji sampai KLIA.

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 1/2 jam. Boleh tahan gak aku pecut. Sampai KLIA semua orang dah tunggu. Kak Ija terus balik sebab baby dia kecil lagi. Tak boleh tunggu lama-lama. Aku dan family terus check in. Beg terlebih timbangan dari yang sepatutnya. Alhamdulilllah, ianya dibenarkan untuk dibawa masuk di atas tiket student. Lepas tu tunggu hinggalah dipanggil untuk masuk ke dalam kereta kabel. Kami semua bersalaman dengan family. Sebak dan pilu mula terasa. Tapi apo nak buek. Perjalanan mesti diteruskan.

Kami naik kereta kabel tu terus ke terminal yang menempatkan kapal terbang Emirates. Wife aku beli dua botol air mineral 1 liter. Dengan machonya nak bawa masuk dalam flight tapi ditahan oleh petugas kat situ. "Air tidak dibenarkan dibawa masuk ke dalam flight" dia kata. "Abis tu macamana?" kata wife aku. "Minum sampai habis atau bagi je kat kita orang" kata petugas tu sambil tersenyum. "Ewah-ewah, nak bagi dia pulak. Baik aku minum sampai habis" kata aku. Kami pun habiskan baki air tersebut sebelum dibenarkan masuk ke dalam balai berlepas.

Bersambung........

No comments:

Post a Comment