Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Flashback
Nak naik Emirates kena beratur macam naik bas. Tapi masa skola dulu naik bas ikut tingkap pun ada (bukan aku ye). Kat pintu jangan cakap la. Hanya orang yang sabar je yang kena tinggal dek bas. Yang gopoh dah sampai rumah. Tapi naik Emirates semua orang ada tempat duduk tersendiri. Kami duduk di bahagian tengah. Memang suit sebab ada 4 seaters.

Macam-macam bangsa naik flight tu. Mat sallehan, Pakistanian, Arabian, Melayuan, Cinaaan, Indiaan, dan Kadazan. Penuh habih semua tempat duduk. Dalam hati cakap, boleh ke Emirates 777 nie naik ke langit macam masa aku naik Saudia Flight dulu. Tapi indah rupa dari khabar. Memang best naik Emirates nie. Dah la bumbung dia gelap, lepas tu keluar macam bintang-bintang kecil kononnya nampak langit la tu. Seat depan ada tv. Ada macam-macam program dari filem hinggalah ke game. Semuanya ada. Yang aku rasakan best ialah kita dapat tengok bahagian bawah flight semasa berlepas. So masa dia naik tu nampaklah bangunan-bangunan semakin mengecil. So tak payah tengok dari tingkap pun takpe. Masing-masing boleh tengok luar depan tv tu.

Pramugari tak tau la bangsa apa. Minah salleh ada, macam Cina pun ada, macam India pun ada, macam Negro pun ada. Berbilang bangsa. Masa kami naik tu dia pakai topi yang ada selendang (nak tengok topi tu?, layari web emirates.com). Lepas berlepas, topi tu dibuang entah ke mana sebab nak serve kami semua dengan makanan dan minuman. Takut tersangkut kat selendang dia agaknya. Setelah berada di ketinggian yang sepatutnya, kami cabut tali pinggang supaya selesa sedikit untuk bergerak.
Bersambung.............

No comments:

Post a Comment