Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


BBQ di Strachclyde Park

Hari Sabtu yang lepas, kami adakan bbq kat Strachclyde Park berdekatan dengan Scotland Theme Park. Saja-saja jer buat bbq untuk hilangkan rasa tension. Hilangkan rasa tension orang yang belajar serta hilangkan rasa tension orang yang jaga anak. Lebih kurang 12 keluarga hadir. Kalau nak di kira memang ramai komuniti melayu di Glasgow tapi kenapa ntah tak dijemput semua. Aku pun tak tau.

So ramailah yang datang dengan resepi ayam masing-masing. Macam-macam resepi. Ada yang versi percik, versi lada hitam, versi deli wing, versi kicap dan sebagainya. Hanya kami dan keluarga Ustaz Abduh yang bawa kambing. So kami bakar ayam dulu sebab ayam banyak. Diselang seli dengan sosej dan burger. Kambing simpan belakang. Khas untuk peminat kambing sahaja. Biar budak-budak dan mak budak makan ayam sebab ayah-ayah suka daging kambing rather than maknya.

Dah semuanya kenyang barulah dibakar kambing lamb chop tersebut. Maka mana-mana orang yang dah kenyang, tak payahlah nak duduk tepi tempat pembakar sebab tukang bakar nak makan pulak. Haha...strategi tu. So, puas la peminat kambing makan kambing. Lebih kurang pukul 2.30 petang kami pulang ke rumah masing-masing. Oh ya, Strachclyde Park tu dekat dengan tasik yg luas. So bila angin bertiup, faham-faham jer la. Sejuk ooo...

No comments:

Post a Comment