Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Selamat Tinggal Celcom Broadband

Nampaknya kesetiaan aku pada Celcom Broadband sampai disini sahaja. Aku dah tak bley bla ngan servis Celcom Broadband nie. Memula aku fikir maybe depa nak update tok beberapa hari je tapi sekarang dah dekat 3 minggu problem. Bayangkan aku nak upload gambar pon dah tak boleh. Nak kata tak laju.. memang laju.. cuma tak boleh nak upload. Ermm nie antara sebab aku buat keputusan nie

1. Terkenal dengan kelembapannya + ade limit 5gb (untuk pakej RM68 sebulan la). Bukan selalu lembab pon.. tapi kalau datang time lembab tuh.. kekadang cecah 1 bulan. Yang bestnya.. kalau telefon cus. services.. depa nye alasan HARDWARE UPGRADE atau peak hours.

2. Upload limit. Setakat nie aku try.. aku hanya boleh upload fail yang kurang dari 10kb sahaja.. erkh.. kb.. bukan mb.. aku nak upload gambar tok web aku pon tak boleh… tak caya.. korang try baca pendapat orang lain http://forum.lowyat.net/topic/855773/+580

3. CELCOM BROADBAND menggunakan ip yang sama. Korang kena sharing ip dengan pengguna lain. Kalau korang gunakan streamyx or isp lain… ip korang akan berubah (tuh pon kalau pakej dynamic kalau kaya korang boleh ambik fix ip). Nampak macam takde effeck pada pengguna je sharing ip nie kan? tapi dengan sharing ip nie korang jugak boleh dituduh spammer atau membuat jahat di web/blog/forum orang lain. Aku sendiri dah terkena. Tapi aku tak salahkan member aku.. dia bukan pengguna CELCOM BROADBAND .Skit Info entry lepas http://www.blogsempoi.com/wp-spamfree-dan-akismet.html

4. Sejak 1 tahun menggunakan Celcom Broadband nie, aku tak pernah dapat download dari rapidshare.de atau sharing website yang lain. Nak download je depa kata ade orang tengah download menggunakan ip yang sama.

5. Try usha nie http://goycp.wordpress.com/2008/08/12/is-celcom-broadband-cheating/
Cukup arr tuh aku hantam Celcom Broadband. Terimas atas jasa selama 1 tahun nie. SELAMAT TINGGAL CELCOM BROADBAND

Source : blogsempoi

No comments:

Post a Comment