Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Kerja Over Time

Bulan Mei ni, aku dan Abg Saripudin kena kerja overtime. Hari Isnin hingga Rabu kerja di Fitness First Chacart Road bermula pukul 7 hingga 10 malam. Lepas tu kena pergi ke Fitness First di East Kilbride (20 minit dengan kereta) untuk kerja bermula 10.30 malam hingga 1.30 pagi. Macam kuli batak. Memang kuli pun...hahaha. Kerja di Chacart Road memang penat walaupun dekat dengan rumah. Kerja di East Kilbride lebih puas. Tak tension. Sampai minum-minum dulu, lepas tu baru mulakan kerja.

Kat Chacart Road, center tu tutup pukul 10. So kami kena pastikan tiada sampah dalam tong sampah yang telah siap dibuang segala sampah-sampahnya. Begitu juga lantai, jangan ada lagi kekotoran yang obvious yang boleh dicam oleh supervisor. All must be clean and tidy up. Memang penat. Selagi belum pukul 10 malam, selagi itulah dorang taknak keluar. Berbeza dengan East Kilbride. Hari tu aku datang pukul 9.30 malam, semua orang dah keluar dan pintu dah dikunci. Bagus, senang aku dan Abg Saripudin nak jalankan tugas.

Hari ni Hari Ahad, wife aku ajak pergi carboot di Blochain. Salah satu carboot yang terbesar di Glasgow nie. Layan jer la. Lagipun aku takde apa-apa aktiviti. Cuma nak buat research kat ebay sebelum listkan item minggu depan. Aku baru dapatkan ebook khairilz, banyak jugak tips untuk buat research ebay di internet. Itu jer aktiviti aku minggu nie.

No comments:

Post a Comment