Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Cerita Medical Check Up

Hari Jumaat kami pergi ke Hospital Pantai untuk buat medical check-up. Orang tak la ramai. So senanglah daftar dan ambil darah, urine, timbang badan, ukur tinggi, uji mata dan sebagainya. Malangnya doktor kurang pada pagi itu. Tapi nasib baik ada doktor yang bertugas untuk check kami tapi sebelah petang. Agak leceh jugak kerana masa terbuang pada sebelah pagi. So pukul 3 kali pergi lagi ke Hospital Pantai. Nak jadi cerita, lepas Dr. tu check isteri aku, dia kata ada something kat badan wife aku. Dia suruh isteri aku buat ultra sound. Alamak...apa pulak penyakit ni.

Lepas jumpa pakar kat tingkat satu, dia cakap itu normal dan tidak ada apa yang perlu dirisaukan. Lepas tu kena bayar RM60. Apa ni! Ni semua mesti pasal Dr. yang suruh pergi jumpa pakar nie. Dia memang tak profesional. Masalah wanita tapi tak tahu nak solve. Dah rugi RM60. Buat satu lagi test pun, pakar lain yang merawat wife aku cakap memang takda apa-apa. Jangan risau. Ini menambahkan lagi kebengangan terhadap Dr. kat Emergency Dept. tu. Lepas tu aku dan anak-anak disuruh datang pada Hari Rabu. La hari Rabulah pulak. Alasan dia, banyak kes emergency. Maka pulanglah kami dengan perasaan terhina. Cheh!

No comments:

Post a Comment