Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Konvo Macam Jom Heboh

Hari ni hari konvokesyen bagi student-student Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) yang diadakan secara langsung terus menerus dari Melaka International Trade Centre (MITC). Wife aku terlibat untuk perarakan besar pensyarah. Aku terlibat jugak. Menjadi juruteman anak-anak aku yang confirm nak round satu tapak pesta konvo. Khemah-khemah jualan bagaikan cendawan tumbuh selepas rain. Macam jom heboh. Masa aku balik kerja aku lalu kat situ. Memang hebat la. Siap setting gelanggang futsal.

Kepala aku dah tak sakit macam hari tu. Dah ok dah. Cuma poket je sakit. Padahal baru 9 hb. Hari tu pasang water purifier kat skola arif. Sedekah kat dorang memandangkan kat skola dia tu takde penapis air. Isteri aku yang belikan. Aku tukang pasang. Kalau aku yang belikan, aku juga jadi tukang pasang. Lepas pasang, test air dia. Wow! no clorine. That is fantastic! Mengarut aku ni. Macam tak penah rasa air takde klorin. Kat rumah aku tu lagi la. Dua biji tapis pulak tu. Satu yang besar macam peluru berpandu jenama "FIRST" (kat luar rumah) dan satu lagi besar macam pelancar roket mini ala ala mortar jenama "RX Water Filter" (kat dalam rumah). Si pelancar roket nie lagi mahal dari peluru berpandu tu.

Semalam pergi Mydin 24 Bazaar. Beli keperluan harian. Pergi pukul 10 malam. Orang bapak punya ramai. Songkok, baju melayu, baju kurung , tudung untuk persiapan raya dah mula dijual. Takde mood aku nak buat baju raya. Sama je setiap tahun. Hari raya tahun nie aku nak cipta rekod pakai baju pagoda pagi raya. Tapi masalahnya aku raya kat kg wife aku. Kalau raya kat kampung aku, sure aku pakai pagoda. Tension bila nak bayar kat kaunter tu. Punyalah panjang kena beratur. Aku setting masa nak tengok sampai bila aku kena beratur. Sampai depan kaunter genap setengah jam. Korang bayangkan setengah jam berdiri dan beratur hanya untuk bayar. Hai Mydin...Mydin.

No comments:

Post a Comment