Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Lama tak berblog

Dah agak lama aku tak berblog. Macam-macam masalah timbul. Hari ini aku sakit kepala sebelah kanan. Hari tu sakit sebelah kiri tapi satu hari je. Sakit sebelah kanan nie dah masuk hari ketiga tak baik-baik. Nanti aku nak try makan uphamol sebab hari tu masa sakit sebelah kiri aku terus makan benda tu, ok pulak. So balik kerja nanti aku makan. Hari tu aku pergi Jabatan Pendaftaran untuk renew sijil lahir aku yang dah buruk macam kain buruk. Memang buruk. Huruf pun sukar nampak. Lepas renew dan bayar RM5 aku dapat yang baru. yeye. Baru macam anak-anak aku punya sijil lahir. Aku buat untuk wife sekali tapi kena tunggu dua minggu baru siap sebab wife negeri lain. Negeri lain lambat sikit siap sebab diaorang nak faks ke sana.

Bila aku keluar, aku nampak seorang ayah suruh anak perempuannya yang berumur kira-kira 7 tahun ambil tin aluminium yang ditinggalkan orang di tepi pasu bunga. Aku terkedu seketika. Aku tak tahu nak cakap apa. Bagus juga sebab boleh jual tapi rasa kesian pun ada. Bagus juga sebab tolong membersihkan pandangan tapi rasa terhina dipandang oleh bangsa lain pun ada. Tak taulah. Aku terus balik ke rumah sebab aku cuti hari tu. Rasa sakit badan sebab baru balik dari kampung. Penat mamandu tak hilang lagi.

Semalam aku dan isteri pergi Bank Rakyat untuk tandatangan surat perjanjian refinance rumah kami. Kena buat cepat-cepat sebab takut tak sempat. Bulan 10 insyallah dah nak berangkat. Takut tak sempat. Aku pula kena cari duit untuk passport dan visa. Aduh. Pening jugak dibuatnya. Tapi, tak tahulah fakulti nak lepaskan ke tidak wife aku bulan 10 ni. Kalau tak jadi alamatnya kena pergi bulan 12. Tapi bagus jugak. Dapat aku kumpul duit.

No comments:

Post a Comment