Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Dia Ingat Aku Staf Hospital

Semalam pukul 10.30 am kakak aku call cakap mak aku masuk wad sebab mengadu lemah sebelah badan. Aku masa tu kat ofis. Dalam pukul 10.45 am aku keluar pergi hospital. Tak jauh. Cuma 5-6 minit je dari ofis. Sampai hospital, nampak abang aku. Dia minta aku daftarkan borang masuk wad. Aku pun daftarkan untuk mak aku. Lepas tu aku jumpa mak. Aku tengok dia lemah. Tak terdaya nak angkat muka. Cakap pun dah tak berapa jelas. Aku tunggu sampai pukul tengahari. Wife aku datang pukul 12.45pm. Lepas makan dengan isteri aku, aku ke Masjid Al Azim untuk solat Jumaat.

Balik dari solat mak aku masih lagi di bahagian kecemasan. Tak masuk wad lagi sebab wad dah penuh. Isteri aku jumpa mak sekejap. Dia kemudian nak ke ofis sebab ada hal yang perlu dibereskan. Bila sampai ke kereta, aku tengok ada satu wira sedan sedang melintang belakang kereta aku. Aduh...macam mana nak keluar ni. Tunggu punya tunggu, tuan punya kereta tak muncul-muncil. Aku mulalah sakit hati. Takkan dia tak tahu tak boleh parking belakang kereta lain. Even aku staf hospital, memang tak boleh sebab staf pun kadang kala nak keluar juga sekiranya ada keperluan mendesak. Nak je aku calarkan JSJ 5496 tu. Tapi aku masih sabar.

Lama jugak tunggu. Lebih satu jam. Isteri aku dah panas. Dia kena siapkan soalan dan keperluan lain hari tu juga sebab minggu depan dah nak cuti untuk balik kampung. Aku cuba dapatkan bantuan Abg Mat, suami sepupu aku yang kerja kat hospital tu. Aku minta dia panggil staf yang parking kereta depan kereta aku supaya alih sekejap kereta dia bagi membeolahkan aku keluarkan kereta ikut jalan hadapan. Malangnya staf tu tiada kat hospital. Mungkin dia keluar bertugas naik ambulan atau kenderaan lain. Akhirnya pandu jugak ke depan walaupun ada tiang plastik oren menghalang. Abg Mat dan kawan-kawan dia tolong pijak tiang tu dan kereta aku lalu di atasnya. Syukurlah lepas. Tak tersangkut kat bahagian bawah. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment