Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


At Last

Akhirnya siap jugak ATAS certificate yang betul-betul menyusahkan hidup kami sekeluarga. Memang thrill dan siapkan form tu. Macam-macam details kena isi. Aku dah 10 kali tension isi borang ATAS tu. Tapi wife aku 100 kali tension sebab dia yang kena isi form tu. Aku just isi mana-mana blank yang aku tahu jer.

Tapi yang paling aku tension ialah isi borang visa. Mula-mula isi borang VAF1. Lepas dah print, aku isi form tu dengan jayanya. Tetiba, wife aku cakap bukan borang tu yang kena isi tapi borang VAF3. Hah!! Aku dah berpinau bijik mata isi borang tu, lepas isi baru dia cakap salah. Adus! Merana.

Aku pun dengan rasa lebam yang boleh tahan terpaksalah print borang VAF3 dan isi dengan jayanya. Lagi sekali disaster melanda diri ini. Kawan wife aku cakap kena isi visa form tu secara online. Online lah pulak! Mana satu betul nie. Aku rasa nak terjun dari tingkat 5 ofis aku nie. Nasib baik aku terbayang bestnya naik flight Emirates untuk ke UK. Kalau tidak dah lama aku terjun. Hehheh..

So at last, siap jugak ATAS certificate tu. So bolehlah aku dan wife pergi KL untuk buat visa dan biometric identification. Moga-moga cepat la siap visa tu. Itu je constraint terakhir. Yang lain semua dah settle. Harap minggu depan semuanya berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment