Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Submit Visa Application

Semalam aku dan wife serta anak-anak pergi submit visa application kat UK Visa Center kat Wisma MCA Jalan Ampang KL. Dengan confidentnya aku masuk KL dengan seribu harapan supaya tak sesat jalan. Alhamdulillah, nasib kami memang baik, terus jumpa bangunan Wisma MCA tu. Lepas masuk ke tempat parking dan memarking deagan selesa, kami pun ke tingkat 19.

Sekali kena check kat pintu masuk daa. Macam la kami ada bawa M16 atau C4. Dia check pakai menatang kayu rounders tu. All handset must be switch off, dengan bangganya mak guard yang bernama Hobanjan (lebih kurang nama dia gitu la). Tak tau la aku dia nie orang apa. Spesies bohjan kot, atau wargenegara Azerbaijan. Dia pun benarkan kami masuk. Bila masuk wifeaku cakap nak kena buat bank draft dulu kat Alliance Bank. Aduh! Dah masuk baru cakap.

Aku terus keluar semula. Nasib baik dibenarkan. Aku pergi Alliance Bank kat ground floor. Basib baik tak ramai orang. Terus je dapatkan bro yang jaga kaunter tu dan explain kat dia. Dia terus bagi borang bank draft. Dia tanya tahu ke fee visa berapa? Alamak, aku terlupa la. Aku cakap kat dia nak naik dulu tanya harga visa berapa. Naik semula tingkat 19 tu dan tanya makcik bohjan tu. RM664 for one person jawab makcik tu dengan jayanya. Aku cakap Thank you. Please come again. Hahah.

No comments:

Post a Comment