Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Artis yang mengada-ada dan melampau adalah makhluk perosak

Kak Pah ada tengok rancangan TV3, Melodi Ahad kelmarin dimana Raja Azura sedang ditemu-bual oleh salah seorang wartawan Melodi.

Alangkah angkuhnya si artis tersebut dgn cara dia menjawab soalan2 yg diajukan kepadanya. Kalau sesiapa yg tak tahan dgn keceluparan si pengacara yg berlagak melampau-lampau sudah tentu penampar akan hinggap kemukanya.

Mulutnya yg luas terbuka luas bila bercakap sudah membuat kita sebagai penonton naik menyampah dan meluat akan tingkah laku dan lagaknya.

Sungguh kurang sopan sekali cara dan tingkah lakunya didepan kamera semasa ia di temu-bual. Lain perkataan - itu KURANG AJAR dan ANGKUH namanya.

Kedegilan dan tidak mahu berganjak atas prinsip-prinsip nya yang menunjukkan 'kepala batu' nya yang boleh dikatakan jenis makhluk yang 'rebus tak empuk' ni amat mengecewakan sekali.

Sepatutnya pihak TV harus ketepikan saja artis 'kurang ajar' ini dari mengacara mana-mana rancangan TV mana-mana stesen sekalipun.

Memang banyak dan ramai artis-artis kita yang semakin angkuh dan tidak sopan. Seorang lagi partner dia dalam rancangan "Gedik Santai' yang bernama Sharifah Shahira pun sama naik berlumba-lumba nak dikalungkan sebagai 'artis kurang ajar'.

Heran betul kenapa dan mengapa pihak stesen TV memberi penampilan manusia Melayu yang bersifat 'kurang ajar' kepada khalayak penonton. Adakah disengajakan?

Atau apakah pihak TV sendiri yang gemar memaparkan artis-artis 'kurang ajar'?

Ini Kak Pah ada terbaca komen dari beberapa keratan dari beberapa pengomen dan juga laporan yg di buat oleh Kakak Tua melalui Kolumnya pada suatu ketika dulu:

Baca seterusnya di tranungkite

No comments:

Post a Comment