Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Lindungi Kad Pembayaran Anda

Penipuan kad kredit boleh dilakukan dengan banyak cara. Penjenayah boleh mencuri kad-kad, memperoleh data akaun kad yang disimpan dalam jalur magnet dengan menggunakan alat penyiring, menghasilkan kad palsu dengan menggunakan data kad akaun, menghasilkan tanggapan palsu, menggunakan nombor kad dengan cara yang tidak sah dan banyak lagi situasi.

Beberapa penipu juga telah menjadikan mesin ATM sebagai sasaran, mencuri data akaun kad dengan menggunakan alat penyiring dan PIN pemegang kad dengan menggunakan kamera mikro yang tersembunyi.Melindungi kad-kad anda sebagaimana anda melindungi wang tunai anda. Bergantung kepada dasar bank pengeluar, anda mungkin bertanggungjawab atas kerugian yang dilibatkan atas kad yang hilang dan perlu mengharungi semua kesulitan membatalkan dan menukarkan kad anda.

Institusi kewangan sedang berusaha untuk mencipta teknologi kad yang baru dan lebih selamat, yang menjadikannya lebih susah untuk dicerobohi penjahat.Walau bagaimanapun, cara utama untuk memerangi masalah ini ialah dengan menjaga kad anda pada setiap masa. Sebagaimana anda akan mengunci pintu rumah atau kereta anda, jagalah kad kredit anda sebagai aset yang berharga.

Sementara industri kad kredit terus mencipta kaedah yang lebih baik dan berkesan untuk memerangi penipuan, berikut ialah beberapa petua yang boleh anda guna untuk mengekalkan keselamatan kad kredit dan debit anda:

Baca seterusnya di familiazam.com

No comments:

Post a Comment