Sebuah Catatan Pengembaraan Hidup. Mencari Redha Dalam Realiti Kehidupan. Mengutip Pengalaman Di Sepanjang Liku Perjalanan. Buat Bekalan Mengadap Tuhan.


Teruskan Berjalan

Mengikut kajian yang dijalankan ke atas 2,603 pada kedua2 gender, apabila kita malakukan senaman berjalan selama 30 minit setiap hari kita berpotensi untuk hidup lebih lama berbanding dengan mereka yang tidak melakukan aktiviti berjalan langsung tidak kira berapa jumlah lemak yang terkandung dalam badan setiap individu tersebut.

Mengikut kajian wanita yang mengalami masalah berat badan masih boleh memperbaiki kesihatan jantung mereka dengan menambahkan aktiviti sebegini dalam 10 minit sehari untuk lebih kelihatan sihat.

Eat Purple Food

Anggur dan blueberries yang mengandungi polyphenols adalah elok untuk diambil sebagai makanan tambahan kerana dipercayai dapat mengurangkan penyakit jantung dan seterus nyer mengelakkan penyakit Alzheimer yang semakin menular di dalam masyarakat moden hari ini.

Kajian juga menyatakan bahawa dengan menambah pengambilan dark grapes dalam pengambilan diet makanan harian dapat meningkatkan fungsi otak dalam diri seseorang manusia.

Jika di Finland adalah dipercayai jika seseorang mengalami masalah demam atau selsema maka masyarakat di sana percaya dengan pengambilan air blackcurrant yang diminum tiga hingga empat kali sehari.

Sourse : yoyooh.com

No comments:

Post a Comment